سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Mosafer e Taghdir

کریم باقری‏‏‏، کاپیتان سابق تیم فوتبال پرسپولیس می گوید باید در؛ فوتبالی را که در آن علی دایی کتک می خورد، تخته کرد.


باقری که به دلیل نمیکت نشینی توسط دایی زودتر از پایان قراردادش از تیم فوتبال پرسپولیس کنار رفت از دایی حمایت کرد: واقعا فکر می‌کنم در فوتبالی را که در آن دایی را می‌زنند، باید تخته کرد. چشم فوتبال ما روشن که چنین اتفاقاتی در آن رخ می‌دهد و در آن اسطوره فوتبال یک مملکت به راحتی کتک می‌خورد. واقعا برای این فوتبال متاسفم.

کاپیتان سابق ملی ایران، که در جام ملتهای آسیا به عنوان مشاور کنار افشین قطبی حضور داشت، این روزها از فوتبال فاصله گرفته است. او در توضیح ارتباطش با تیم ملی گفت: کسی از من برای ادامه همکاری با تیم ملی دعوت نکرده به همین دلیل دارم استراحت می کنم.» قرار بود باقری یکی از نیمکت نشینان تیم ملی در بازی دوستانه مقابل روسیه باشد، اما او به دلیل آنچه مشکلات خانوادگی خوانده شد، از سفر به ابوظبی خودداری کرد.
برخلاف دیگران، کریم باقری پاسخ رد کارلوس کرش به فدراسیون فوتبال و ادامه سرگردانی تیم ملی را غیر طبیعی نمی داند: من فکر می‌کنم در فوتبالمان باید به همه مسائل عادت بکنیم و اگر این اتفاق نمی افتاد باید بیشتر تعجب می‌کردیم. به هر حال مشکلاتی در فوتبال ما وجود دارد که حتما باید برطرف شود تا در زمینه برخی از مسائل کماکان با مشکل مواجه نشویم.

به اعتقاد باقری، در شرایط فعلی استفاده از مربی خارجی در تیم ملی تفاوت زیادی با استفاده از مربی داخلی ندارد: آوردن مربی خارجی با شرایط خاص فوتبال ما تا حدودی سخت است. نظر من این است که چون فوتبال ما نتیجه‌گرا است، چه مربی خارجی و چه مربی ایرانی در راس امور فنی قرار گیرد، کار سخت می‌شود. تماشاگران ما نیز صبر و حوصله چندان زیادی ندارند و همه توقع دارند مربی خارجی در فوتبال ما معجزه کند. من اعتقاد دارم اگر قرار است یک مربی طراز اول خارجی بیاید باید برنامه‌ریزی درستی انجام شود و زمان لازم به او داده شود تا به نتیجه‌گیری امیدوار شویم.باید صبر و تحمل داشته باشیم، بستر را برای او آماده کنیم و بعد از انجام تمامی موارد لازم از مربی که آوردیم برد بخواهیم.
باقری همچنین گفت: تشکیل و ساختار در کنار برنامه‌ریزی فوتبالمان خصوصا در رده تیم ملی با مشکلات زیادی مواجه است چون تشکیلات فوتبال ما غلط است. من فکر می‌کنم حضور مربی خارجی با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.فقط در صورت برنامه‌ریزی درست می‌توانیم با یک سرمربی خارجی موفق شویم.توقعات باید از مربی خارجی منطقی باشد و همه بپذیرندکه او پله به پله تیم ملی را بالا ببرد در غیر این صورت مربی داخلی برای فوتبال ما بهتر نتیجه می‌دهد و من شخصا اعتقاد دارم با توجه به حل نشدن مشکلات موجود، ما بهتر می‌توانیم با سرمربی داخلی‌مان کار کنیم.



نوشته شده در شنبه 89/12/7ساعت 8:41 عصر توسط آرش اکبری نظرات ( ) |


Design By : Pichak