سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Mosafer e Taghdir

جدول لیگ برتر فوتبال ایران تا پایان هفته ی بیست و یکم


نوشته شده در یکشنبه 90/11/2ساعت 12:7 عصر توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

جدول لیگ برتر تا پایان هفته ی نوزدهم



نوشته شده در جمعه 90/10/23ساعت 10:34 صبح توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

سرمربی جدید پرسپولیس صبح امروز برای مذاکرات نهایی و عقد قرار داد با مسئولان باشگاه پرسپولیس در این باشگاه حاضر و سپس به هیات فوتبال تهران خواهد رفت.

گفته می شود قرارداد این سرمربی ترک که به دلیل ازدحام خبرنگاران قادر به مصاحبه نشد یک و نیم ساله خواهد بود.

"" مصطفی دنیزلی"" مربی سرشناس ترکیه ای پیش از حرکت به تهران در انکارا گفته بود هدف از حضورم در تیم پرسپولیس، حضور قدرتمند در مسابقات فوتبال باشگاه های آسیاست.

او در گفتگویی اظهار داشته برای من امضای قرارداد چندان اهمیت ندارد، بلکه قول هایی که مسوولان این باشگاه به من داده اند، مهم است.

مصطفی دنیزلی مربی سرشناس ترکیه ای با تایید پذیرش پست سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس در ساعت 5:30 بامداد شنبه از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) وارد تهران شد و مورد استقبال خبرنگاران و هواداران تیم فوتبال پرسپولیس قرار گرفت

قائم مقام باشگاه پرسپولیس در حاشیه استقبال از مصطفی دنیزلی در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت سرمربی جدید پرسپولیس به آنکارا باز نمی گردد و او در ساعت 16 در هتل آزادی کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت

جمشید زارع گفت: در کنفرانس خبری امروز در خصوص مبلغ و مدت قرارداد دنیزلی توضیحات لازم داده خواهد شد.

جمشید زارع افزود: در کنفرانس خبری امروز در خصوص شایعات قرارداد 3.4 میلیارد تومانی مصطفی دنیزلی هم توضیحات لازم داده خواهد شد.به گفته وی، سرمربی جدید پرسپولیس از روز یکشنبه در تمرینات پرسپولیس حاضر و کار خود را رسما آغاز خواهد کرد.

منبع:www.perspolisnews.com


نوشته شده در شنبه 90/10/3ساعت 9:23 صبح توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

جدول لیگ برتر تا پایان نیم فصل


نوشته شده در سه شنبه 90/9/29ساعت 10:21 صبح توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

بیچاره نسلی که با این پرسپولیس عاشق می‌شود

 1- سرانجام قصه حمید استیلی در پرسپولیس به سر رسید و تحمل تحقیر تاریخی پذیرفتن شکستی سنگین برابر استقلال، پیمانه کوچک حضور او در جمع سرخپوشان را پر کرد.

او دیشب در شرایطی بلافاصله بعد از باخت به استقلال از سمت خودش کناره‌گیری کرد که به نظر می‌رسد برای اتخاذ این تصمیم، خیلی و شاید خیلی بیشتر از خیلی تاخیر داشته است. استیلی دیر کرد و قیمت سنگینی هم بابت این تعلل نابخشودنی‌اش پرداخت.

او در این قمار سوزناک، همه چیزش را باخت؛ از اعتبار و حسن شهرتی که زلفش به زلف «گل قرن» گره خورده بود تا تعصبی که می‌گفتند به پرسپولیس دارد و حالا می‌گویند از اول هم نداشته است! حمید استیلی 10 سال پشت خط پرسپولیس ماند تا فقط پنج ماه در این تیم سرمربیگری کند و بدتر از این، آنکه حالا از دل این همکاری کوتاه‌مدت، تنها انبوهی از تلخ‌کامی‌های فراموش‌ناشدنی برجای مانده است؛ از چوب حراج خوردن به رفاقت‌های قدیمی یک مرد، تا به ویرانه تبدیل شدن رزومه مربی جوانی که تازه در آغاز راه است. این همه، تاوان یک انتخاب اشتباه و اصرار بر آن انتخاب اشتباه بود، اما مشکل بزرگتر این است که تقاص این خطای مرگبار را فقط حمید استیلی پس نداد. پیش‌تر و بیشتر از او، این نام بزرگ پرسپولیس بود که هزینه ندانم‌کاری‌های آقایان را پرداخت؛ بهایی سنگین و ننگین که آخرینش، زانوزدنی چنین عاجزانه بود در برابر دشمنی دیرینه، در آدینه‌ای سرد و سیاه. امروز با خودت نمی‌گویی کاش هرگز نمی‌آمدی حمید خان؟!
2 - مشکل پرسپولیس حل نشد؛ نه با جایگزینی مدیری غیرمتخصص با مدیری غیرمتخصص‌تر، نه با نصب دوربین‌های مداربسته برای شناسایی هواداران به اصطلاح خاطی و معترض، نه با شش سکه طلا پاداش دادن بابت تساوی خانگی با سپاهان، نه با حراج پژو پارس و نه حتی با کد ملی خواستن از معدود هوادارانی که هنوز عشق‌شان را به رنگ سرخ، کتمان نمی‌کنند. مشکل پرسپولیس حل نشد، چون زندگی «قانون» دارد و همین مقررات، تصریح می‌کنند نمی‌توان علی پروین را از فراموشخانه تاریخ بیرون کشید و زمام کار را دوباره به اویی سپرد که باشگاه هزینه‌ای به اندازه سال‌ها خفت و خواری پرداخته بود تا روزی خود وی از پرسپولیس کنار برود، نمی‌توان کریم باقری را بیهوده به تیم بازگرداند و با تاسیس سمت ناگهانی «تمرین‌کننده»، مجموعه را از بحران خارج کرد و نمی‌توان هنوز بر ابقای سرپرستی پافشاری کرد که یادش می‌رود لیست اخطاری‌های مرحله قبل مسابقات حذفی را مرور کند و به همین راحتی بازیکنی مثل کاظمیان هم در اوج بحران سرخپوشان داربی را از دست می‌دهد. کار را باید به کاردان سپرد و این درست همان خلأ بزرگی است که امروز روح پرسپولیس را می‌خراشد؛ از بازیکنی که ناسزاوارانه اینقدر دستمزد می‌گیرد و این لباس را می‌پوشد تا بالاتر از او، مربی ناکامی که ناتوانی‌اش را باور ندارد تا بالاتر از او مدیرعاملی که سال‌ها طول می‌کشد فقط الفبای کار در ورزش را یاد بگیرد، تا بالاتر از او...!
3 - غیر از غم دوباره باختن به یک رقیب قدیمی، نقش و نگار اسکوربورد ورزشگاه آزادی در انتهای بازی دیشب آخرین گروه از آمال و آرزوهای هواداران پرسپولیس را هم به باد دادند. آنها که در طول دو فصل گذشته عادت کرده بودند حزن ناکامی در لیگ را با مرهم موفقیت در جام حذفی تسکین بدهند، حالا از همین موهبت هم محروم می‌مانند تا فصل جاری فوتبالی، به عبارتی در همین نقطه برای‌شان به پایان برسد. استقلالی که دیشب سه گل از آنها جلو افتاد، همان رقیب سرسختی است که در جدول رده‌بندی، فاصله‌ای 13 امتیازی از آنان گرفته و این، یعنی آنکه راه بازگشت به لیگ هم مسدود است. از همه دوست‌نداشتنی‌تر، اعتراض بهانه‌جویانه لشکر شکست خورده پرسپولیس به برنامه جام حذفی است، آنجا که آنها ترجیح می‌دادند این بازی به بعد از تعطیلات نیم‌فصل و ترمیم نقاط ضعف تیم‌شان موکول شود، اما آیا می‌شود چنین توجیهی را پذیرفت؟ آیا فدراسیون فوتبال باید تقویم مسابقاتش را با کم و کاستی‌های تیم‌های مختلف تنظیم کند؟ و آیا پنجره زمستانی نقل و انتقالات، فرصتی برای تغییر «ساختار» یک تیم فوتبال است؟ واقعا این پرسپولیس به چند بازیکن برای سرپا شدن نیاز دارد؛ یک نفر، دو نفر، چند نفر؟ کسی می‌داند؟!
4 - دیر استعفا دادی آقای استیلی؛ زودتر از تو، هوادارانی استعفا دادند که این‌بار حتی نتوانستند همان برتری سنتی خودشان در مسابقات پیامکی تلویزیونی را تکرار کنند یا جایگاه‌های همیشگی‌شان در استادیوم را به اشغال دربیاورند. شما با تماشای کدام «پرسپولیس» عاشق فوتبال شدید حمید خان؟ پرسپولیسی که در دوران کودکی و نوجوانی شما به زمین می‌رفت و قلب‌ها را تسخیر می‌کرد، چه اندازه شبیه این تیمی بود که شما ساختید؟ چقدر نگون‌بخت‌اند نسلی که قرار است با پرسپولیس امثال شما و مدیران‌تان به فوتبال دل ببندند!
منبع:www.perspolisnews.com



نوشته شده در شنبه 90/9/19ساعت 9:49 صبح توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

جدول لیگ برتر تا پایان هفته ی یازدهم


نوشته شده در یکشنبه 90/8/1ساعت 10:51 صبح توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

جدول لیگ برتر تا پایان هفته ی دهم


نوشته شده در سه شنبه 90/7/26ساعت 9:19 صبح توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

پرویز مظلومی اصلا ملاحظه کسی را نمی‌کند و حرفش را خیلی رک و راست می‌زند. او به خبرنگاران می‌گوید: هر تیمی قرمز بپوشد شکستش می‌دهیم.

شنیده‌ها حاکیست فرگوسن پس از شنیدن این خبر بالاخره حالش به شدت بد شده و مستقیم به سی‌سی‌یو منتقل شده، تا موجی از شادی، جانشینان احتمالی پیرمرد را فرا گیرد.

او پس از چند ساعت با قطره اشکی که گوشه چشمش بود به آرامی و با بازوبسته کردن دهان به اطرافیان گفت:«دیگه قرمز نمی‌پوشیم» و دوباره غش کرد. حال‌وروز مابقی مدیران و مربیان قرمزپوش نیز دست کمی از این مربی ندارد. لیورپول، بایرن‌مونیخ، نصف بارسلونا! و باقی تیم‌های قرمزپوش هم دست به کار شده‌اند و دنبال رنگ جدید برای پیراهن تیمشان هستند. خیلی‌هایشان پا را فراتر گذاشته و با پرویز مظلومی تماس گرفته‌اند که «چه رنگی بپوشیم تا شما ما را شکست ندهید؟» خلاصه اوضاع در کل دنیا به هم ریخته و دیگر کسی به طوفان آمریکا (آیرن) و قحطی سومالی و این جور مسایل فکر هم نمی‌کند چون شرایطی که پرویز به وجود آورده خیلی حادتر از مسایل پیش پا افتاده‌ای مثل زلزله، سیل و سونامی است.

بیچاره فرگوسن بعد از شنیدن خبر منع کار 65 ساله‌ها در ایران کم مشکل داشت که حالا باید به فکر رنگ شورت و پیراهن تیمش هم باشد. گفته می‌شود مظلومی طرحی دارد که به تیم‌های کلاه قرمزی هم رحم نکنند.


نوشته شده در دوشنبه 90/6/14ساعت 4:52 عصر توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

این شب ها سریال فوتبالی «سه پنج دو» با پخش از شبکه تهران واقعیت هایی از فوتبال ما را به نمایش گذاشته است.

شخصیت اصلی داستان یک شهروند عادی است که با بدست آوردن یک ارثیه بادآورده یک شبه وارد فوتبال شده و سودای نجات آن را در سر می پروراند.«حشمت سوری» میوه فروشی ساده است که هشتش گروی نه اش است اما با فوت ناگهانی عمویش صاحب ثروتی بادآورده شده و به فکر سرمایه گذاری در فوتبال می افتد. او که آخرین مسابقه فوتبالی که تماشا کرده بازی های برزیل در دوران بچگی اش در جام جهانی بوده یک تیم لیگ برتری خریداری می کند و وارد عرصه تیم داری می شود!

در بخش هایی از این مجموعه می بینیم مدیرعامل باشگاه، برای کنار زدن رئیس فوتبالی و سرمربی تیم انواع روش های غیرورزشی را به کار گرفته و از هیچ کارشکنی دریغ نمی کند. برای مثال شب قبل از بازی با ستاره جنجالی تیم ساخت و پاخت می کند تا در بازی کم کاری کند و تیم یک شکست مصلحتی متحمل شود.

در تمرینات روز قبل از مسابقه لپ تاپ سرمربی علم گرای تیم به وسیله لیدرهای تیم شکسته شده و با تاکتیک عجیب و غریب مربی تازه وارد در بازی زمینه شکست و کنار رفتن عناصر اضافی در باشگاه و جولان فامیل مدیرعامل فراهم می شود.

جالب است کارگردان با بهره گیری مناسب از مشاوران فوتبالی تمامی اتفاقات حاشیه ای آن را شبیه سازی کرده است. جایی که «حشمت سوری» (مالک فعلی باشگاه و میوه فروش سابق) در کنار مدیر فوتبالی باشگاه نشسته و ناگاه از گل خوردن تیم خودی شادمان می شود اما با نگاه معنی دار «رحمانی» خودش را جمع و جور می کند. نیمه دوم بازی فرصت طلایی برای وارد آوردن ضربه نهایی است، تیم در زمین شش تایی شده و سوگلی مدیرعامل تعویض می شود و بازوبند و بطری آب را پرتاب می کند تا اینکه بیانیه خودجوش هواداران علیه رحمانی روی سکوها قرائت می شود و رحمانی پس از بازی استعفا کرده و عطای هدایت «حشمت خان» را به لقایش می بخشد.

شعارهای این روزهای تماشاگران فوتبال در ورزشگاه علیه علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال درباره سبزی فروشی و قرابت آن با شغل سابق حشمت خان سوری هم مفاهیم جالبی پیدا کرده است.

این تنها بخشی از معضلات فوتبال است که در یکی از قسمت های سریال به نمایش در آمد. بازیکن سالاری ، لابی دلالان ، فقر فرهنگی ورزشگاه ها ، عدم استفاده از افراد متخصص ، پارتی بازی ، کم فروشی ، خبرچینی ، آشتی های مصلحتی ، رفاقت های ظاهری و... از جمله مسائل دیگری است که توسط حسین سهیلی زاده به تصویر کشیده شده است.

مدیر تازه به دوران رسیده ای که همسر ، فرزندان و تمامی اقوام خود را به باشگاه می برد ، بازیکنی که مدت ها از دوران آمادگی به دور است و با رشوه به ترکیب اصلی راه می یابد ، لیدری که ادعای تعویض مدیرعامل و سرمربی دارد ، روزنامه نگاری که از ارکان تصمیمات باشگاه است! از جمله چهره های دیگری هستند که از فوتبال ما وام گرفته شده و از دریچه دوربین سه پنج دو به نمایش در آمده است.

اگرچه برخی بزرگ نمایی ها و گاهی اوقات سیاه نمایی های صورت گرفته در سریال  موجبات اعتراض اهالی فوتبال  را فراهم آورده است ، اما با تکیه بر زمینه طنز سریال و لزوم وجود اگزجره یا همان بزرگ نمایی نقاط ضعف انسان ها و روابطشان جهت خندادن بیننده می توان از این اشکالات چشم پوشی کرد.

تیتراژ زیبای کار با صدای علی لهراسبی نیز به افزایش سطح کیفی سریال و تبیین رابطه علاقمندان با ستارگان فوتبال کمک شایانی کرده است.

«سه-پنج-دو» که نامش برگرفته از دید سطحی و ابتدایی مدیران غیرفوتبالی به این ورزش است هرشب ساعت 10 از شبکه تهران آیینه تمام قدی از فوتبال کشورمان را در برابر ما می گیرد تا با تأمل بیشتری به اتفاقات پیرامون فوتبال بنگریم.

 


نوشته شده در جمعه 90/4/31ساعت 11:40 صبح توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

مهرداد اولادی پس از توافق با باشگاه پرسپولیس راهی هیئت فوتبال تهران شد تا قرارداد دو ساله خود را با این تیم ثبت کند


نوشته شده در دوشنبه 90/4/20ساعت 9:8 عصر توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

   1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak