سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Mosafer e Taghdir

سرمربی پرسپولیس گفت: داور مثل آب خوردن از 3 پنالتی ما عبور کرد و آنها را نگرفت.

علی دایی در نشست خبری بعد از دیدار مقابل ملوان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی را خوب شروع نکردیم و ملوان بهتر از ما بازی کرد. در 15 دقیقه آخر نیمه اول به خود آمدیم و نیمه دوم کاملا در اختیار ما بود.
وی ادامه داد: در نیمه دوم کلاً متفاوت‌تر از نیمه اول بازی کردیم و همه دیدند که ملوان یک توپ آورد و آن توپ داخل دروازه ما رفت. آمده بودیم که بازی را ببریم و خدا را شکر می‌کنم که با دو گل اختلاف پیروز شدیم. من دو باخت به ملوان داده بودم که یکی از آنها را جبران کردیم و سعی می‌کنیم در انزلی هم پیروز شویم و با خاطره‌ای خوب مسابقات را به پایان برسانیم.

سرمربی تیم پرسپولیس ضمن انتقاد از عملکرد داور گفت: داور 3 پنالتی برای تیم ما نگرفت. همانطور که در اهواز گفتم داور به سود فولاد پنالتی نگرفته بود امروز به اشتباه به هادی نوروزی کارت زرد داد و بازیکن ما را دو کارته کرد.
دایی عنوان کرد: بعضی‌ها باختند ولی داور را رنگی خواندند ولی ما امروز 3 پنالتی برایمان گرفته نشد و تعجب من این است که چرا در مسابقات حذفی این همه اخطار باید داده شود. ما همه جوره در این بازی فشار آوردیم و بدشانس بودیم که با گل‌های بیشتر پیروز نشدیم.
سرمربی پرسپولیس در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به این سؤال که آیا مازیار زارع که قبلا ملوانی بوده قبل از مسابقه برای زدن ضربات پنالتی اعلام آمادگی کرده بود یا خیر، گفت: در ملوان بوده یا نه، تمام شد و رفت. مازیار چند سال است که از ملوان جدا شده؟ او پنالتی را خراب کرد و به تیر دروازه زد ولی فدای سرش. در نیمه دوم آمد و با جان و دل بازی کرد.
دایی در خصوص اینکه آیا در دفاع تیمی پرسپولیس راضی بود یا خیر، گفت: معلوم است از دفاع تیمی که 2 گل در خانه‌اش می‌خورد راضی نیستم. البته منظورم دفاع تیمی است. فکر می‌کنم به غیر از آن توپی که ملوانی‌ها در نیمه دوم به زمین ما آوردند و گل شد، در این نیمه دیگر اشتباهی نداشتیم.
دایی در پاسخ به این سؤال که اگر ملوان 10 نفره می‌شد باز همین نتیجه را بدست می‌آوردید، گفت: اخراج جزئی از فوتبال است و شاید اگر روی علی عسگر آن خطا را مرتکب نمی‌شدند می‌توانستیم گل بزنیم. وقتی در دقیقه 45 گل بزنید روحیه تیم بالا می‌رود. در بین دو نیمه سر همه بازیکنان در رختکن پائین بود. من معتقد هستم 10 نفره شدن هم جزئی از فوتبال است همانطور که داور مثل آب خوردن از 3 پنالتی ما عبور کرد.
تماشاگران ملوان پس از پایان بازی با در دست داشتن اسکناس شعارهایی سر دادند و منظورشان این بود که فدراسیون می‌خواهد تیم‌های پرسپولیس و استقلال در جام حذفی قهرمان شوند.
دایی در این خصوص گفت:
این‌ها بهانه است، توقع داشتید وقتی بازیکن ما تک به تک شده داور کارت قرمز ندهد؟ اتفاقا داور خیلی به آنها لطف داشت. کارشناسان بگویند چند پنالتی برای ما گرفته نشد و اگر این اتفاق می‌افتاد امروز کار را در همین جا تمام می‌کردیم. تماشاگران ملوان بخاطر تعصب به تیمشان و شهر انزلی این حرف را زدند وگرنه اگر قرار بود فدراسیون کاری را انجام دهد بازی گذشته این کار را می‌کرد که ملوان مقابل استقلال پیروز نشود.
در ادامه نشست خبری یکی از خبرنگاران از دایی پرسید آیا این روند پیروزی‌هایتان برای فصل بعد هم تکرار می‌شود یا خیر که سرمربی پرسپولیس در پاسخ گفت: شما اول ببینید فصل آینده من هستم یا نه، بعد چنین سؤالی بپرسید. این تیم قبل از هفته‌های پایانی لیگ هم خوب بازی کرد و در طول فصل فقط در 4 یا 5 بازی بد بودیم که این نتایج به ما ضربه زد. خدا را شکر که توانستیم یک مرحله بالاتر برویم و امیدوار هستم در انزلی کار را تمام کنیم.
در ادامه یکی دیگر از خبرنگاران از سرمربی پرسپولیس سؤال کرد: شما گفتید داور به ملوان لطف داشت،‌ آیا اگر داور این‌گونه سوت نمی‌زد، نتیجه برعکس می‌شد؟ که علی دایی در پاسخ گفت: در اهواز داور به نفع فولاد پنالتی نگرفت و من با شجاعت گفتم و حتی شاید خیلی‌ها ناراحت شدند. اینجا هم داور 3 پنالتی نگرفت پس نتیجه به چه شکل عوض می‌شود؟ چه زمانی بوده که من از شکست فرار کرده باشم ولی شما سؤالت را درست بپرس چون خیلی وقت است که من با شبکه 2 تعامل ندارم. اعتقاد دارم شما سؤالات بودار می‌پرسید وگرنه من همیشه پاسخ خبرنگار را داده‌ام و همه شما شاهد هستید. صحبت من واضح است. من می‌گویم داور برای ما 3 پنالتی نگرفت. آیا انگلیسی صحبت کرد؟ آیا حرفم عربی بود؟ من به فارسی جواب شما را دادم.
دایی در پاسخ به این سؤال که برای دیدار برگشت چه راهکاری دارید، گفت: ما امروز خیلی بد شروع کردیم و ملوان میدان‌داری کرد. در واقع آنها تیم ما را جا می‌گذاشتند ولی برای بازی برگشت کاری می‌کنیم که این اتفاقات نیفتد
به گزارش فارس، علی دایی در خصوص محرومان پرسپولیس برای بازی آینده، گفت: علیرضا محمد و هادی نوروزی محرومان ما برای دیدار آینده هستند ولی بازیکنانی داریم که امروز جزو لیست 18 نفره نبودند و برای آن مسابقه جایگزین خواهند شد.
وی در ادامه صحبت‌هایش در خصوص اینکه آیا در انزلی برای برد به میدان می‌روید یا احتیاط می‌کنید، گفت: هنوز هیچ چیز تمام نشده ولی دوست دارم جام را با پیروزی بگیرم.
سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه آیا با توجه به نزدیک شدن به سومین جام در طول مربیگری‌اش آیا از عملکرد خود راضی است یا خیر، گفت: من کارم را انجام می‌دهم و اصلا راجع به خودم صحبت نمی‌کنم. دوست دارم از لحاظ علمی و فنی در سطح بالایی باشم و خیلی چیزها یاد بگیرم. من هنوز در ابتدای راه هستم و تازه 4 یا 5 سال است که مربیگری را شروع کردم.
دایی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا هواداران در روند پرسپولیس تأثیر داشت یا خیر، گفت: شک نکنید که این سکوها یکی از عوامل موفقیت ما بودند و این مسئله را نمی‌توان کتمان کرد. ما مدیون هوادارانمان هستیم و امیدوارم اتفاقاتی بیفتد که در انزلی هم شاهد حضور این تماشاگران باشیم.


نوشته شده در چهارشنبه 90/3/18ساعت 10:21 صبح توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

هنوز نیمی از راه قهرمانی را طی نکردیم / با تعصب، عشق و غیرت بازی کردیم / این پیروزی متعلق به هواداران است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس  گفت: سپاهان تیم قدرتمندی است و ما در واقع تیم ملی را شکست دادیم.

 علی دایی پس از پیروزی پرسپولیس برابر سپاهان عنوان کرد: به تمام بازیکنانم خسته‌نباشید می‌گویم و از تمام مردم که در ورزشگاه حاضر شدند تشکر می‌کنم. همانطور که می‌دانید این پیروزی متعلق به هواداران واقعی پرسپولیس است، تماشاگرانی که بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی به ورزشگاه آمدند و تیم را تشویق کردند.

وی ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم که توانستیم سربلند از این دیدار خارج شویم و جوابگوی محبت‌های مردم باشیم. بازیکنان پرسپولیس در این دیدار مردانه فوتبال بازی کردند. البته سپاهانی‌ها نیز بازی منطقی انجام دادند. امشب برابر تیم ملی به برتری رسیدیم.

دایی با اشاره به اینکه فقط سپاهانی‌ها در 10 دقیقه‌ ابتدایی بازی حاکم بر بازی بودند خاطرنشان کرد: در دقایق ابتدایی سپاهانی‌ها چندین موقعیت خطرناک روی دروازه ما ایجاد کردند اما پس از آن توانستیم بازی را در دست بگیریم مخصوصاً در 20 دقیقه پایانی سپاهانی‌ها هیچ حرفی برای گفتن نداشتند.

وی یادآور شد: اشتباهات کمی در این دیدار داشتیم که تأثیر زیادی بر روی بازی نداشت. بازیکنان از درون دروازه تا خط حمله با تعصب، عشق و غیرت بازی کردند و جواب محبت‌های مردم را دادند. هواداران نشان دادند که هیچ‌وقت ما را تنها نمی‌گذارند و امیدوارم با دعای خیر آنها بتوانیم قهرمان جام حذفی شویم.

دایی در پاسخ به این سؤال که با پیروزی در این دیدار آیا 50 درصد راه قهرمانی را طی کرده گفت: من معتقدم 50 درصد را طی نکرده‌ایم زیرا بازی سختی در اهواز برابر فولاد داریم. همه این تیم را می‌شناسند و می‌دانند که صاحب مربی بزرگی است و همچنین مدیریت خوبی دارد. فولاد در هفته‌های اخیر استراحت کرده و با نتایجی که در هفته‌های پایانی کسب کرده بود با انگیزه زیادی برابر ما ظاهر خواهد شد.

سرمربی پرسپولیس گفت: دیدار حساسی برابر سپاهان داشتیم و در این دیدار سنگین پس از 120 دقیقه توانستیم سپاهان را یکی از تیم‌های برتر ایران است شکست دهیم. این تیم در لیگ قهرمانان نتایج خوبی کسب کرد و در این دیدار نیز بازی خوبی را به نمایش گذاشت.

دایی درباره حضور پیشکسوتان در ورزشگاه آزادی عنوان کرد: از تمام کسانی که در ورزشگاه حاضر شدند تشکر می‌کنم و حضور آنها می‌تواند قوت قلبی برای بازیکنان باشد. به نظرم باید پیشکسوتان در تمام عرصه‌ها در کنار تیم باشند و استفاده بیشتری از آنها شود. باید به آنها بها دهیم و آنها را وارد میدان کنیم.

وی یادآور شد: من دوست داشتم امسال در جلسه‌های فنی سه چهار پیشکسوت در کنارم حضور داشته باشند و اشتباهات مرا گوشزد کند. فکر کنم باید بیشتر قدر این افراد را بدانیم و از آنها در فوتبال کشورمان استفاده لازم را ببریم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که طبق گفته رئیس هیات مدیره باشگاه سپاهان این تیم سقف قرارداد را رعایت نکرده و پرسپولیس نیز چنین اقدامی را انجام خواهد داد، خاطرنشان کرد: من راجع‌به این موضوعات صحبت نمی‌کنم. در سطحی نیستم که بخواهم جواب شما را بدهم زیرا من مسئول فنی پرسپولیس هستم و کارم ارنج ترکیب تیم است.

وی ادامه داد: همانطور که تماشاگران مشاهده کردند پرسپولیس در دیدارهای اخیر بازی به بازی بهتر شده و می‌توانیم در دیدارهای آینده نیز نمایش بهتری داشته باشیم. امیدوارم بتوانیم یک فصل خوب را رقم بزنیم.

دایی در مورد سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: به نظرم با توجه به حضور پرشور هواداران ایرانی در ورزشگاه حق ایران کسب 5 سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا است. امارات 4 نماینده دارد و تمام نمایندگان آنها حذف شدند در حالی که کشور ما با این عظمت و طرفداران پرشور زیاد استحقاق دارد بیش از 4 نماینده در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

دایی درباره تعویض‌های خود گفت: تمام تعویض‌هایی که کردم براساس نکات تاکتیکی که قصد داشتم در زمین اجرا شود، بود تا جناحین را قوی‌تر کنم.

سرمربی پرسپولیس در پایان درباره تمدید قرارداد خود نیز گفت: فعلاً به فکر قهرمانی در جام حذفی هستم و در مورد فصل آینده هیچ صحبتی نمی‌کنم.


نوشته شده در دوشنبه 90/3/9ساعت 8:14 صبح توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

قرمزی پرسپولیس از تن و روان من پاک نمی‌شود / کی‌روش دعوت کند،می‌آیم

بازیکن تیم فوتبال شالکه آلمان که پس از چندماه حضور در بوندس لیگا به ایران بازگشته است با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر حضورش در پرسپولیس، گفت: بی‌تردید چنانچه در ایران باشم در این باشگاه را خواهم زد و در صورتی که این در باز شود آدرس دیگری را نمی شناسم.

علی کریمی که چند ماهی را به عضویت تیم شالکه آلمان درآمده بود و با این تیم تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پیش رفت در برگشت به تهران ضمن بیان این مطلب افزود: اگر چه فرصت چندانی برای بازی پیدا نکردم اما همین که به عنوان یک ایرانی در صف تیمی مدعی در بالاترین سطح جهان قرار گرفتم احساس غرور و شادمانی داشتم و در این مدت تمرینات بسیار منظم و سنگینی را پشت سر گذاشته و با وجود چندین مصدومیت در شرایط خوبی قرار دارم .

کریمی در خصوص شایعاتی مبنی بر حضورش در پرسپولیس برای فصل آینده افزود :قرمزی پرسپولیس از تن و روان من پاک نمی‌شود . بی تردید چنانچه در ایران باشم در این باشگاه را خواهم زد و در صورتی که این در باز شود آدرس دیگری را نمی شناسم.

کریمی در خصوص اتفاقات این روزهای پرسپولیس اضافه کرد: از آنجایی که این باشگاه دارای هواداران میلیونی و همواره زیر ذره بین قرار دارد تا حدودی در جریان اخبار این تیم قرار گرفتم و امیدوارم با تلاش و همت گروه مدیریت، کادر فنی و فداکاری بازیکنان و غیرت و همت آنها جام حذفی و سهمیه آسیایی را کسب کنند.

هافبک پیشین تیم ملی فوتبال ایران که عصر سه شنبه با سایت شخصی اش گفتگو کرد در خصوص حضور کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران و انگیزه های خود گفت: تنها مکانی که می‌توانیم بدهکاری های خود را به این مرز و بوم و مردم خوب و مهربانش ادعا نماییم، همانا خدمتگذاری صادقانه و تا پایان جام برای تیم ملی و چنانچه مورد توجه مربی بزرگی مثل کارلوس قرار بگیریم این فرصت خدمتگذاری را از دست نخواهم داد و در غیر اینصورت برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت می کنم.

کریمی با اشاره به بیماری ناصر حجازی گفت: از خداوند برای ناصرخان حجازی آرزوی سلامتی می کنم. همینطور قهرمانی سپاهان را که مزد انضباط تیمی و سازماندهی مدرنشان بود را تبریک می گویم و از تمام دوستان خبرنگار عزیز که می دانم زحمات زیادی را متحمل می شوند تقاضا دارم توجهی به مصاحبه های غیر واقعی و خارج از وب سایت شخصی ام نداشته باشند تا همه در کنار هم در فضایی آرام قرار داشته باشیم.

کاپیتان پیشین تیم فوتبال استیل آذین در مورد سقوط این تیم به لیگ دسته اول نیز گفت: تیم خیلی خوبی داشتیم و می توانستیم گامهای بعدی را هم بهتر و موفق تر برداریم . اما مجموعه ای از ناهماهنگی ها و کمکاری ها باعث شد تا بهترین فرصت برای یک تیم خصوصی از بین برود . سرمایه مالی هدایتی سوخت ولی از سوی دیگر اعتبار و حیثیت ورزشی بازیکنانی ناهموار و ناهماهنگ قربانی شوند .

علی کریمی ادامه داد: من به شخصه خود را بیش از همه مقصر می دانم و در این راه احساس گناه می کنم. از سویی خجالت زده ی مالک باشگاه هستم و از سوی دیگر شرمنده ی تعدادی از بازیکنان که به خواست من به این باشگاه آمدند و دچار لطمات جبران ناپذیری شدند.

وی با اشاره به اظهارات مهرریزی مدیرعامل پیشین باشگاه استیل آذین گفت: هدایتی و مهرریزی سالهای طولانی با یکدیگر دوست و همکار بودند و در کنار یکدیگر تجارت کردند اما آنچه به من مربوط می شود این است که حقیقتا به خاطر شکست ها و عدم کارایی در جریان مسابقات به نوعی دچار وجدان درد شده و در پی آن بودم که بار گناهان خود را نسبت به این قصور و ناکامی جبران کنم.

وی ادامه داد: به همین خاطر با خلوص نیت و طی نامه ای به آقای هدایتی باقیمانده طلبم را بخشیدم و هرگز این تصور را نداشتم که پولم سوخت می شود. چون هدایتی همواره نسبت به تعهداتش احساس مسئولیت کرده و من حتم داشتم تحت هر شرایطی مطالباتم را می گیرم.

کریمی ادامه داد: مهرریزی هم در مقطعی برای باشگاه زحمات زیادی کشید . به خصوص سال اول که توفیقات قابل توجهی هم داشتیم. امیدوارم که سوء تفاهمات برطرف و این دو دوست قدیمی مشکلات خود را حل و فصل کنند.


نوشته شده در چهارشنبه 90/2/28ساعت 10:7 صبح توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: مصدومان زیادی داریم اما با هدف گرفتن امتیاز به دیدار شاگردان قلعه‌نویی می‌رویم.


علی دایی در خصوص بازی حساس مقابل سپاهان اظهار داشت: قطعاً بازی سخت و دشواری را پیش‌رو داریم. سپاهان تیم بسیار بزرگ و خوبی است. آنها از کادر فنی و مدیریت بسیار خوبی سود می‌برند که همین مورد باعث شده موفق شوند البته بازیکنان بسیار خوب و مستعدی نیز دارند.

وی افزود:‌ این بازی برای ما حساسیت خاص خودش را دارد. ما تمام سعی و تلاش خودمان را می‌کنیم تا دست پر از اصفهان به تهران بازگردیم و این امر باید با تلاش و کوشش بیشتر بازیکنان به دست آید. پس از شکست تلخ مقابل الوحده با همین امید تمرین کردیم که نتیجه خوبی مقابل سپاهان بگیریم.

دایی ادامه داد: متأسفانه در این مدت مصدوم‌های زیادی داشتیم و برای بازی مقابل سپاهان نیز این مشکل را داریم. به همین دلیل دست ما در کادر فنی کمی بسته است اما خوشبختانه نورمحمدی بخشیده شده است و می‌توانیم از او در بازی مقابل سپاهان استفاده کنیم و با این حال با هدف گرفتن امتیاز به دیدار شاگردن قلعه‌نویی می‌رویم.

وی در جواب سؤالی که برای دیدار حساس مقابل سپاهان در جام حذفی چه برنامه‌ای دارید، گفت: ما شناخت کافی از سپاهان داریم. همه تیم‌ها سپاهان را به خوبی می‌شناسند. آنها بازی‌های متعددی را در لیگ ایران و حتی لیگ قهرمانان آسیا داشته‌اند. فقط به فکر بازی در لیگ برتر مقابل سپاهان هستیم تا سربلند از این دیدار بیرون بیاییم سپس به جام حذفی فکر خواهیم کرد.
علی دایی در پاسخ به این سوال که عملکرد پرسپولیس را در این فصل چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: بگذارید فصل تمام شود، آن وقت درباره همه مسائل صحبت خواهم کرد. فعلا ترجیح می‌دهم، چیزی درباره این موضوع نگویم. صبر کنید تا بازی ها تمام شود، آن وقت درباره کل مسائلی که در این فصل برای پرسپولیس اتفاق افتاد، صحبت خواهم کرد. زیاد عجله نکنید چون اکنون برای من نتیجه گرفتن پرسپولیس مهمتر از هر چیزی است.


نوشته شده در شنبه 90/2/24ساعت 9:17 صبح توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

در فصل بد پرسپولیس، محمد نوری در یکی از متوسط‌ ترین فصول بازیگری‌اش، در ردیف خوب‌های این تیم جای گرفت. خوب‌های معدودی که نتوانستند کشتی شکسته پرسپولیس را در دریای لیگ آسیایی به ساحل نجات برسانند یا در لیگ برتر این تیم را در صف مدعیان حفظ کنند. نوری مهمترین مساله را در اختلاف بودجه تیمش با مدعیان اصفهانی می داند.

آقای نوری قبول داری پرسپولیس مستحق قهرمانی نبود؟
من این حرف را قبول ندارم چون اگر اشتباهات داوری و مصدومیت‌های متعدد بازیکنان ما نبود مطمئنا در کورس قهرمانی بودیم.
اشتباهات داوری و این مصدومیت‌ها خیلی به پرسپولیس ضرر زد در غیر اینصورت همه چز عوض می شد. ولی تیم‌های دیگری هم از اشتباهات داوری ضرر کردند و بازیکنان آنها مصدوم شدند. به عنوان مثال همین سپاهان که قهرمان شده است ملی‌پوشان خود را مدت‌ها در اختیار نداشت و بازیکنانش هم مصدوم می‌شدند.

قبول نداری که این اتفاقات برای همه تیم‌ها وجود دارد؟
اولا باید بگویم که هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس از اشتباهات داوری ضربه ندید. در ضمن سپاهان یک تیم کاملا حرفه‌ای است که 20 بازیکن همسطح دارد و همین باعث شده که آنها در دو سال اخیر قهرمان شوند و همیشه در کورس قهرمانی باشند.
چرا تیمی مثل پرسپولیس نباید 20 بازیکن همسطح داشته باشد؟
به خاطر اینکه پرسپولیس به اندازه کافی بودجه ندارد. همه می‌دانند که در ابتدای فصل تیم ما چند بازیکن سرشناس را می‌خواست ولی نتوانست جذب کند. قدرت مالی پرسپولیس با سپاهان یا ذوب آهن قابل قیاس نیست. تیم ما قبل از شروع فصل از دو تیم اصفهانی چند بازیکن می‌خواست و همه این را می‌دانند ولی آنها ترجیح دادند به پرسپولیس نیایند و در آنجا ماندن و پول بیشتری گرفتند.این نشان می دهد که دو تیم اصفهان از لحاظ مالی چه شراط دارند. با این حال یکسری از بازیکنان مثل من یا غلامرضا رضایی 150 تا 200 میلیون تومان کمتر گرفتیم ولی به پرسپولیس آمدیم. من پیشنهادی داشتم که 200 میلیون تومان بیشتر از پیشنهاد پرسپولیس بود ولی چون از بچگی عاشق این تیم بودم دوست داشتم پیراهن این تیم را برتن کنم.

این فصل در دو بازی رفت و برگشت به استقلال باختید. قبول داری این برای هواداران پرسپولیس اصلا راضی‌کننده نیست؟
ما باختیم ولی همه دیدند چطور باختیم. در بازی رفت گل سالم ما را مردود اعلام کردند و در بازی برگشت پنالتی پرسپولیس را نگرفتند. البته هواداران پرسپولیس از بازی ما لذت بردند و می‌دانستند که مستحق باخت نبودیم.
چه تیمی به تو 200 میلیون بیشتر پول می‌داد؟
اسمش را نمی‌گویم که مشکل درست شود ولی همه می‌دانند چه تیم بود.
چه راهی را پیشنهاد می‌کنی که پرسپولیس و استقلال از لحاظ مالی تأمین باشند؟
من فکر نمی‌کنم این موضوع مبهم باشد. در حال حاضر سازمان تربیت بدنی اداره کننده دو تیم پرسپولیس و استقلال است و باید بودجه‌ای را برای این دو باشگاه در نظر بگیرد که دو تیم پرطرفدار ایران برای یکبار هم که شده از لحاظ مالی یا جذب بازیکن دچار مشکل نشوند.
آیا سپاهان مستحق قهرمانی بود؟
با این شرایطی که سپاهان دارد قهرمانی حق آنها بود. سپاهان هزینه می‌کند و از لحاظ مدیریتی، کادرفنی و خصوصا بازیکن در سطح بالایی قرار دارد. با ان وضعت ان اصلا عجب نست که آنها قهرمان شوند ا در کورس قهرمان باشند.
ولی قبول داری از قهرمانی سپاهان فقط عده‌ ی اندکی از طرفداران فوتبال خوشحال می‌شوند؟
سپاهان تیم بزرگی است ولی فقط در استان اصفهان طرفدار دارد ولی استقلال و پرسپولیس در تمام ایران یا خارج از ایران طرفدار دارند خصوصا پرسپولیس که پرطرفدارترین تیم ایران است.
اگر تا چند هفته پیش از تو سوال می کردند که از بین استقلال و سپاهان دوست داری کدامیک قهرمان لیگ شوند، چه جواب می‌دادی؟
اگر پرسپولس شانس برای قهرمانی نداشت، من سپاهان را انتخاب می کردم چون سپاهان را هم دوست دارم و در آن باز کرده‌ام.در ضمن مسوولان آن باشگاه و شخص آقای ساکت نیز آن زمان به من لطف داشتند.
عملکرد خودت در این فصل چطور بود؟
از لحاظ گلزنی فصل خوبی برای من بود و مهمتر از همه این بود که احساس آرامش داشتم و از لحاظ فنی و همچنین مدیریتی مشکلی در پرسپولیس احساس نکردم. هواداران هم نسبت به من لطف داشتند و معتقدم بهترین فصل فوتبالی‌ام را در سال‌ها اخیر پشت سر گذاشتم. من با باخت پرسپولیس گریه می‌کنم و با پیروزی این تیم خوشحال می‌شوم و هیچ وقت برای پرسپولیس کم نگذاشتم.
آیا محمد نوری می‌تواند در اروپا فوتبال بازی کند؟
خیلی دوست دارم در اروپا بازی کنم ولی متأسفانه پیشنهادی ندارم که در مورد آن فکر کنم.

به نظر تو پرسپولیس با این اوضاع سال بعد می‌تواند مدعی باشد؟
اگر چند بازیکن به تیم ما اضافه شود در آسیا و در ایران مدعی خواهیم بود. البته باید ثبات مدیریتی وجود داشته باشد و سازمان هم از پرسپولیس حمایت کند.
چرا در لیگ قهرمانان آسیا حذف شدید؟
ما این مسابقات را بد شروع کردیم و شکست مقابل بنیادکار در تهران همه چیز را به هم ریخت. اگر یک امتیاز بیشتر داشتیم شرایط خیلی فرق می‌کرد ولی فقط باید بگویم که ناراحت و متاسفم. ما می توانستیم صعود کنیم ولی بدشانسی آوردیم.
مدتی پیش محمد دادکان رییس سابق فدراسیون و بازیکن اسبق پرسپولیس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اکثر بازیکنان فعلی پرسپولیس در حد این تیم نیستند. خیلی از کارشناسان و مربیان فوتبال هم چنین نظری دارند، نظر تو چیست؟
به هر حال ایشان یا اشخاص دیگر نظرشان محترم است ولی به نظر من پتانسیل بازیکنان پرسپولیس بالاست و همه آنها زحمت می‌کشند.
حرف‌های مهدی مهدوی‌کیا در مورد پرسپولیس را شنیدی که از بازی این تیم مقابل آلیمای قزاقستان حرف زد و پرسپولیس را در دهه 70 یک تیم رویایی قلمداد کرد،تیم که با تیم فعل اصلا قابل قاس نیست؟
آن پرسپولیس با این تیم قابل قیاس نیست. آن تیم 13 ملی‌پوش داشت و من اتفاقا برای تماشای بازی با آلیمای قزاقستان به استادیوم رفته بودم. آن زمان حتی ذخیره‌های پرسپولیس هم در تیم ملی بودند ولی این تیم حالا فقط دو بازیکن ملی‌پوش دارد.
چرا پرسپولیس آن زمان حالا به این روز افتاده؟
چیز خاصی نشده. فقط باید گفت که الان فوتبال از حالت دو قطبی بودن کاملا بیرون آمده و تیم ملی قبلا از بازیکنان پرسپولیس و استقلال تشکیل می‌شد ولی حالا وضعیت فرق کرده است. الان دگر آن زمان گذشته که همه چز در استقلال و پرسپولس خلاصه شود.
قبول داری تیم ملی به دلیل کمبود بازیکن پرسپولیسی و استقلالی محبوبیت زیادی ندارد؟
حرف شما را قبول دارم چون مردم روی بازیکنان پرسپولیس و استقلال تعصب دارند ولی به نظر من تیم ملی باید جای بهترین‌ها باشد و فرقی ندارد که یک بازیکن خوب در کدام تیم بازی می‌کند. یک فوتبالیست خوب باید در هر تیمی که باشد، حقش را بگیرد.

سال بعد در پرسپولیس می‌مانی؟
من قرارداد 2ساله دارم و سال بعد هم در این تیم هستم.
کار کردن با علی دایی چطور بود؟
خیلی راحت بودم و مشکل خاصی نداشتم من از کار کردن با او لذت می‌برم.
ولی این روزها شایعه شده که دایی از پرسپولس کنار گذاشته می شود؟
من دوست ندارم دایی از پرسپولس برود، امیدوارم او سال بعد هم در کنار ما باشد.

 


نوشته شده در جمعه 90/2/23ساعت 11:30 صبح توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

غلامرضا رضایی به 2 بازی آخر لیگ نمی رسد.

ظاهرا غلامرضا رضایی با وجود بهبودی نسبی قصد ندارد در دو بازی آخر تیمش در لیگ برای پرسپولیس بازی کند چرا که هنوز از ناحیه عضلات شکم احساس درد می کند.
هر چند فرید زرینه از بهبودی غلامرضا رضایی و احتمال حضور این بازیکن مقابل سپاهان خبر  می دهد اما ظاهرا غلامرضا رضایی قصد ندارد تیمش را در دو بازی پایانی لیگ همراهی کند.
شماره 10 سرخ ها این موضوع را به اطلاع دایی هم رسانده و می گوید در تمرینات سبک چند روز گذشته باز هم از ناحیه عضلات شکم احساس درد می کند. گران قیمت ترین بازیکن پرسپولیس می داند در صورت تشدید مصدومیت ناچار به عمل جراحی خواهد بود بنابراین نمی خواهد برای حضور در میدان ریسک کند.

شنیده ها حاکیست در بهترین حالت ممکن شماره 10 پرسپولیس در بازی پرسپولیس و سپاهان در چهارچوب مسابقات جام حذفی برای تیمش به میدان خواهد رفت و هواداران این تیم نباید منتظر حضور این بازیکن در هفته های پایانی لیگ باشند.


نوشته شده در پنج شنبه 90/2/22ساعت 3:27 عصر توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: بی انگیزگی بازیکنان در جام باشگاه های آسیا باعث شد خوب بازی نکنیم و بازی را ببازیم. سال های قبل پرسپولیس حداقل 7 ، 8 بازیکن ملی پوش داشت اما در این فصل ما تنها دو بازیکن ملی پوش داریم که تنها یکی و آن هم با مصدومیت بازی کرد.

علی دایی در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی در برابر الوحده امارات، درباره شکست در برابر این تیم گفت: در این بازی دو تیم موقعیت‌هایی داشتند، اما متأسفانه دو توپی که بازیکنان اماراتی روی دروازه ما آوردند به گل تبدیل شد و موقعیت‌های ما نیز با بدشناسی از بین رفت. در نیمه اول می‌توانستیم از موقعیت‌هایمان بهتر استفاده کنیم تا چنین باختی پیش نیاید در عوض، الوحده‌ای ها از همان دو موقعیت‌شان استفاده کردند و بازی را بردند.
خبرنگاری خطاب به دایی گفت به نظر می رسید بازیکنان پرسپولیس بی انگیزه بازی می کردند و خودشان را برای جام حذفی نگه داشته بودند که سرمربی پرسپولیس صحبت های او را تایید کرد و افزود: نظر شما را قبول دارم. برخلاف چیزی که می خواستیم بازیکنان من بی انگیزه بازی کردند و نسبت به بازی‌های قبلی مان خیلی بدتر بودیم. همین بی انگیزگی هم باعث باختمان شد.
دایی در پاسخ به سوال خبرنگاری عرب، در خصوص اینکه شما در این بازی روی آفسایدگیری تمرکز کرده بودید و آیا ناکامی در این برنامه، عامل باختتان نبود، تصریح کرد: به هیچ وجه هدف ما در این بازی این نبود.ما برای آفسایدگیری بازی نمی‌کردیم؛ اما در نیمه اول کمک داور این دیدار ضعیف ظاهر شد و چندین‌بار آفسایدها را اشتباه اعلام کرد. اگر فیلم بازی را ببنید متوجه می‌شوید وی چند بار اشتباه کرده است. نمی‌خواستم دراین باره حرفی بزنم اما سؤال پرسیدید و مجبور بودم پاسخ بدهم.
خبرنگار دیگری پرسید؛ ادامه بازی های شما در لیگ و ایران با چه هدفی دنبال می شود که دایی گفت: با بازگشت به ایران ما ابتدا به دو بازی باقی مانده در لیگ برتر و امکان کسب سهمیه آسیا از این طریق فکر می کنیم.می‌دانستیم صعود نمی‌کنیم به همین خاطر انگیزه بازیکنان ما پایین بود. راه بعدی تنها لیگ ایران و جام حذفی است و نتایج خوبی که باید در آنها بگیریم. امیدوارم جام حذفی را بگیریم و با اینکه کار سخت است، این امر مهمترین چیزی است که باید با تمام تلاشی که می‌کنیم محقق شود.
خبرنگار عرب دیگری در مورد اینکه پرسپولیس نسبت به دو سال پیش چهره ضعیف تری داشت، نظر دایی را جویا شد که سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: سال های قبل پرسپولیس حداقل 7 ، 8 بازیکن ملی پوش داشت اما در این فصل و در این دوره، ما تنها دو بازیکن ملی پوش داریم که از میان این دو نفر هم تنها یکی و آن هم با مصدومیت بازی کرد.
خبرنگار ایرانی پرسید؛ کادر فنی سپاهان از نزدیک عملکرد تیم شما را نظاره می کردند، و به نظر می رسد شما را برای جام حذفی آنالیز کردند که دایی گفت: این حق طبیعی کادر فنی تیم فوتبال سپاهان است که بازی های ما را تماشا کنند اما ما پیش از جام حذفی یک بازی در لیگ برتر در برابر سپاهان داریم و باید در این خصوص برنامه داشته باشیم نه درباره بازی با این تیم در جام حذفی.
وی افزود: به هر حال موجودی ما همین نفرات هستند که در اختیار داریم و نمی توانیم کس دیگری را به جمع خودمان اضافه کنیم. بنابر این باید با همین نفرات به راهمان ادامه دهیم.



نوشته شده در چهارشنبه 90/2/21ساعت 10:2 صبح توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

میز ریاست شریفی را عوض کرد.

سرمربی پرسپولیس در خصوص انتخاب لیدر ضارب وی به عنوان یکی از 5 لیدر برتر این تیم گفت: نمی‌دانم لیدر پرسپولیس از کجا خط و دستور می‌گیرد و حمایت می شود.
علی دایی قبل از سفر تیم فوتبال پرسپولیس به امارات در گفتگویی با یکی از شبکه‌های تلوزیونی درباره اتفاقات اخیر مخصوصا موضوع شریفی اظهار داشت: همانطور که بارها گفته‌ام شریفی یکی از دوستان قدیمی من بوده است، رفاقت من با وی به 15 سال گذشته برمی‌گردد، حتی با ایشان رفت و آمد خانوادگی هم داشتیم؛ اما همان‌طور که بارها گفتم بعد از رای کمیته انظباطی در مورد پرونده من همه چیز قطع شد.

دایی ادامه داد: آن رای ناحق بود، حالا نمی‌دانم رای در مورد من را خودش داده بود یا تحمیلی بود. از آن وقت هیچ رابطه ای با شریفی نداشتم که حدود 6 ماه است من برای چندمین بار این موضوع را تکذیب می کنم.

وی افزود: رایی را که برعلیه من صادر شد هیچ کجای دنیا ندیدم. به همین دلیل با شریفی قطع رابطه کردم، من شریفی را طور دیگری می شناختم حتی زمانی که او در مشهد بود نمی‌دانم این میزها چه چیزی دارد که اخلاق‌ها را عوض می‌کند. من حتی بعد از رای هم با شریفی صحبتی نکردم.

وی همچنین در جواب این سوال که کاشانی در این باره پاسخی نمی‌دهد نیز گفت : شما خودتان دارید جواب خودتان را می‌دهید. اگر کاشانی دلیل و مدرکی دارد با شما حرف بزند.

دایی همچنین درباره اینکه چرا لیدری که با شما درگیر شده جزء 5 لیدر برتر باشگاه پرسپولیس انتخاب شده و به فدراسیون فوتبال به عنوان لیدر مورد تایید معرفی شده است نیز گفت : متاسفانه این اتفاق رخ داده است، این لیدر که با من درگیر شد با تایید باشگاه به فدراسیون معرفی شده است. نمی‌دانم لیدر پرسپولیس از کجا خط و یا دستور می‌گیرد. خیلی از مسایل است که همه را گذاشته‌ام که در انتهای فصل بازگو کنم.

وی افزود : خیلی چیزها را نگفته‌ام مسایلی است که برای هر کدام از آنها دلیل و مدرک دارم. از روی سکوها فیلم ومدارک دارم که خیلی از حرف‌هایم را اثبات می‌کند؛ اما حالا پرسپولیس نیاز به آرامش دارد و همه باید به هم کمک کنیم تا این آرامش باقی بماند.

دایی در جواب سوالی که آیا می‌دانید هواداران هم بابت برخی از اتفاقات برعلیه شما ناراحت هستند اظهار داشت : من به این حرف ها کاری ندارم، خودم را همیشه مدیون هواداران واقعی پرسپولیس می‌دانم. هوادارانی که به عشق پرسپولیس به ورزشگاه می‌آیند و تحت تاثیر یک سری لیدر که خط می گیرند نیستند. من ثابت می‌کنم با مدارکی که دارم منشاء این اتفاقات کجاست.

وی عنوان کرد: بچه نیستم وسالها است در این مملکت زندگی کرده‌ام؛ اما الان دوست دارم پرسپولیس آرامش داشته باشد. برخلاف میل برخی این تیم به نتیجه ای خوب برسد بعد از ان حرف‌هایم را می زنم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره مذاکره با باشگاه تراکتور سازی و سایپا نیز بیان کرد: از تراکتور و سایپا پیشنهادی نداشتم ولی از جاهای دیگر شاید باشد؛ اما هر روزی که آخرین روزی کاری من در پرسپولیس بود درباره این موضوع حرف می‌ زنم.


نوشته شده در دوشنبه 90/2/19ساعت 8:28 صبح توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

گفته می شود «پیروز قربانی» در لیست خرید پرسپولیس برای فصل بعد قرار دارد و به احتمال زیاد کاپیتان پیشین استقلال برای فصل یازدهم پیراهن تیم رقیب را بر تن خواهد کرد.


پیروز خودش
 می‌گوید از این موضوع بی‌خبر است اما اگر از طرف پرسپولیسی‌ها پیشنهاد خوبی برسد دلیلی برای رد کردن آن ندارد و در آن صورت بدون توجه به سابقه استقلالی بودنش راهی پرسپولیس خواهد شد. پیروز حسابی از تیم قبلی‌اش شاکی است و می‌گوید تنها جایی که به آنجا نمی‌رود استقلال است.

آقا پیروز صحبت از پرسپولیسی شدن شما مطرح است. این خبر را تایید می‌کنی؟
والا از این موضوع که گفتید خبر ندارم. تا امروز هم از هیچ تیمی از جمله همین پرسپولیس پیشنهادی به من نرسیده است.

حالا اگر پیشنهادی برسد قبول خواهی کرد؟  اگر پیشنهاد بدهند چرا که نه! آن وقت بررسی می‌کنم و اگر خوب بود به پرسپولیس هم می‌روم. اما باز هم تاکید می‌کنم تا به امروز هیچ پیشنهادی از پرسپولیس نداشتم.

اگر استقلال پیشنهاد خوبی بدهد چطور. به تیم سابق خودت برمی‌گردی؟
نه دیگر دوست ندارم به استقلال برگردم و به این مورد فکر هم نمی‌کنم.

حتی اگر قلعه‌نویی برگردد و تو را بخواهد؟
حتی اگر قلعه‌نویی بیاید هم به استقلال برنمی‌گردم. اخلاق من طوری است که همیشه واقعیت را می‌گویم. الان هم واقعیت این است که دوست ندارم به استقلال برگردم.

 فکر نمی‌کنی با توجه به اینکه کاپیتان استقلال بودی به پرسپولیس رفتن برایت بد باشد؟
اگر بد بود دو سال به زحمت نمی‌افتادم. در این دو سال خیلی چیزها برایم عوض شد. دیگر اخلاق پیروز عوض شده است.

اخلاق قربانی چه تغییری کرده است؟
نمی‌خواهم زیاد این موضوع را باز کنم. شما بنویسید پیروز پولکی شده است. می‌خواهم جایی باشم که آرامش داشته باشم. فقط به منافع خودم فکر می‌کنم و کاری به چیزهای دیگر ندارم.

اما همین آرامش که می‌گویی با رفتن تو به پرسپولیس از میان خواهد رفت؟
قضیه پرسپولیس فرق می‌کند. انشاءا... فصل بعد در تهران بازی خواهم کرد تا کنار خانواده‌ام باشم. تا آن موقع هم خیلی وقت مانده است. ترجیح می‌دهم فصل آینده در یک تیم تهرانی بازی کنم. هر تیمی غیر از استقلال.

اگر استقلالی‌ها از تو دلجویی کنند و ‌آدم‌هایی که تو دوست نداری کنار آنها باشی بروند چطور. باز هم می‌گویی برنمی‌گردم؟
کاری به فرد ندارم. تحت هیچ شرایطی به استقلال برنمی‌گردم. تصمیم خودم را گرفتم و نظرم عوض نخواهد شد. شاید به پرسپولیس بروم، اما استقلال برو نیستم. هزار سال دیگر به استقلال برنمی‌گردم.

جدایی‌ات از مس که قطعی است یا احتمال دارد تمدید کنی؟
همسرم واقعا خسته شده و سختی زیادی کشیده است. به باشگاه هم اعلام کردم که آخر فصل می‌خواهم به تهران برگردم. دو فصل خوب را در کرمان تجربه کردم و از حضور در آنجا راضی هستم، اما خب همانطور که گفتم می‌خواهم در تهران و کنار خانواده‌ام باشم.

اوایل فصل خیلی به سهمیه گرفتن و حتی قهرمانی مس امیدوار بودی اما این‌طور نشد در این مورد چه صحبتی داری؟
فکر می‌کردم مس پتانسیل این کار را دارد، اما این تیم می‌تواند یکی دو سال دیگر هم مدعی قهرمانی باشد و هم سهمیه آسیایی کسب کند.
راستی با توجه به انتقاد کرش از بالا بودن سن سال فوتبالیست‌های ایران چقدر امیدواری به تیم ملی دعوت شوی؟
عملکرد من همه چیز را روشن می‌کند و نیازی نیست از خودم تعریف کنم و هندوانه زیر بغلم بگذارم البته حق با کرش است، اما خب در فوتبال مهم آمادگی است و سن یک عدد است، اما خب فوتبال ما نیاز به جوانگرایی دارد.


نوشته شده در یکشنبه 90/2/18ساعت 12:56 عصر توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

گل تیم مایلی کهن به پیکان، واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است، درست بعد از گلی که آرفی به استیل‌آذین زد.

گل سایپا مقابل پیکان دقیقا مشابه گلی بود که اشپیتیم آرفی به استیل‌آذین زد. در حالی که بازیکنان پیکان توقع داشتند بازیکنان سایپا توپ را به آن‌ها بدهند، این اتفاق نیفتاد و در همان صحنه سایپا گل تساوی را زد.

محمد مایلی‌کهن پس از این مسابقه گفت: «قرار نیست هر توپی را به حریف بدهیم. بازیکن حریف بعد از اینکه به زمین می‌خورد بلافاصله بلند می‌شود و به داخل میدان می‌رود. بازیکن پیکان پس از آنکه از جای خود بلند شد حتی به سمت من آمد و حرفی زد و رفت. این اسمش بازی جوانمردانه نیست. بازی جوانمردانه آن چیزی نیست که در کشور ما اجرا می‌شود،‌اما ما در بدترین شرایط هم بازی جوانمردانه را رعایت کرده ایم»

اما درست دو هفته قبل و پس از بازی پرسپولیس برابر استیل مایلی کهن گفت: «ما حاضر نیستیم به هر قیمتی گل بزنیم.»

مایلی کهن وقتی این صحبت را مطرح کرد خودش خارج از گود بود و خطر سقوط تیمش را تهدید نمی کرد اما فکرش را هم نمی کرد تیمش دو هفته بعد دقیقا چنین گلی بزند!

بعد از مسابقه پرسپولیس و استیل آذین که با اجرای فیلم سینمایی سوشا مکانی در زمین فوتبال و دستور علی دایی برای بی توجهی و پس ندادن توپ به این بازیکن ، عده زیادی درفش جوانمردی را به دست گرفته و به محکومیت این حرکت پرداختند که سابقه خودشان خلاف این ادعاها را ثابت می کرد.

آن بازی هر چی که بود تمام شد بعد از کلی هیاهو و جنجال با  محروم کردن هفت، هشت  بازیکن و چند صد میلیون تومان جریمه نقدی و تامین قسط اول قرارداد کی روش.

اما نکته اصلی این همه جنجال و حاشیه و درگیری این بود که بعد از آن بازی جنجالی مصاحبه های متفاوتی در مورد گل دوم پرسپولیس بعضی ها انجام دادند که یکی از مخالفان  آن گل که می گفت بازی جوانمردانه رعایت نشده، محمد مایلی کهن مرد همیشه مدعی فوتبال ماست.
حاجی مایلی که ظاهراً بسیار مبادی اخلاق و رفتار است و به  گفته بازیکنانی که با وی کار کردند حتی به ظاهر بازیکنان هم توجه زیادی می کند و حتی در مصاحبه ای گفته بود بازیکنی که زیر ابرو برمی دارد باید برود در تیم بانوان بازی کند، بعد از بازی پرسپولیس و استیل آذین گفت که ما مثل بعضی ها نیستم که به خاطر فوتبال و سه امتیاز دست به چنین کارهایی بزنیم.


نوشته شده در یکشنبه 90/2/11ساعت 10:54 صبح توسط آرش اکبری نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak