سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Mosafer e Taghdir

در فصل بد پرسپولیس، محمد نوری در یکی از متوسط‌ ترین فصول بازیگری‌اش، در ردیف خوب‌های این تیم جای گرفت. خوب‌های معدودی که نتوانستند کشتی شکسته پرسپولیس را در دریای لیگ آسیایی به ساحل نجات برسانند یا در لیگ برتر این تیم را در صف مدعیان حفظ کنند. نوری مهمترین مساله را در اختلاف بودجه تیمش با مدعیان اصفهانی می داند.

آقای نوری قبول داری پرسپولیس مستحق قهرمانی نبود؟
من این حرف را قبول ندارم چون اگر اشتباهات داوری و مصدومیت‌های متعدد بازیکنان ما نبود مطمئنا در کورس قهرمانی بودیم.
اشتباهات داوری و این مصدومیت‌ها خیلی به پرسپولیس ضرر زد در غیر اینصورت همه چز عوض می شد. ولی تیم‌های دیگری هم از اشتباهات داوری ضرر کردند و بازیکنان آنها مصدوم شدند. به عنوان مثال همین سپاهان که قهرمان شده است ملی‌پوشان خود را مدت‌ها در اختیار نداشت و بازیکنانش هم مصدوم می‌شدند.

قبول نداری که این اتفاقات برای همه تیم‌ها وجود دارد؟
اولا باید بگویم که هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس از اشتباهات داوری ضربه ندید. در ضمن سپاهان یک تیم کاملا حرفه‌ای است که 20 بازیکن همسطح دارد و همین باعث شده که آنها در دو سال اخیر قهرمان شوند و همیشه در کورس قهرمانی باشند.
چرا تیمی مثل پرسپولیس نباید 20 بازیکن همسطح داشته باشد؟
به خاطر اینکه پرسپولیس به اندازه کافی بودجه ندارد. همه می‌دانند که در ابتدای فصل تیم ما چند بازیکن سرشناس را می‌خواست ولی نتوانست جذب کند. قدرت مالی پرسپولیس با سپاهان یا ذوب آهن قابل قیاس نیست. تیم ما قبل از شروع فصل از دو تیم اصفهانی چند بازیکن می‌خواست و همه این را می‌دانند ولی آنها ترجیح دادند به پرسپولیس نیایند و در آنجا ماندن و پول بیشتری گرفتند.این نشان می دهد که دو تیم اصفهان از لحاظ مالی چه شراط دارند. با این حال یکسری از بازیکنان مثل من یا غلامرضا رضایی 150 تا 200 میلیون تومان کمتر گرفتیم ولی به پرسپولیس آمدیم. من پیشنهادی داشتم که 200 میلیون تومان بیشتر از پیشنهاد پرسپولیس بود ولی چون از بچگی عاشق این تیم بودم دوست داشتم پیراهن این تیم را برتن کنم.

این فصل در دو بازی رفت و برگشت به استقلال باختید. قبول داری این برای هواداران پرسپولیس اصلا راضی‌کننده نیست؟
ما باختیم ولی همه دیدند چطور باختیم. در بازی رفت گل سالم ما را مردود اعلام کردند و در بازی برگشت پنالتی پرسپولیس را نگرفتند. البته هواداران پرسپولیس از بازی ما لذت بردند و می‌دانستند که مستحق باخت نبودیم.
چه تیمی به تو 200 میلیون بیشتر پول می‌داد؟
اسمش را نمی‌گویم که مشکل درست شود ولی همه می‌دانند چه تیم بود.
چه راهی را پیشنهاد می‌کنی که پرسپولیس و استقلال از لحاظ مالی تأمین باشند؟
من فکر نمی‌کنم این موضوع مبهم باشد. در حال حاضر سازمان تربیت بدنی اداره کننده دو تیم پرسپولیس و استقلال است و باید بودجه‌ای را برای این دو باشگاه در نظر بگیرد که دو تیم پرطرفدار ایران برای یکبار هم که شده از لحاظ مالی یا جذب بازیکن دچار مشکل نشوند.
آیا سپاهان مستحق قهرمانی بود؟
با این شرایطی که سپاهان دارد قهرمانی حق آنها بود. سپاهان هزینه می‌کند و از لحاظ مدیریتی، کادرفنی و خصوصا بازیکن در سطح بالایی قرار دارد. با ان وضعت ان اصلا عجب نست که آنها قهرمان شوند ا در کورس قهرمان باشند.
ولی قبول داری از قهرمانی سپاهان فقط عده‌ ی اندکی از طرفداران فوتبال خوشحال می‌شوند؟
سپاهان تیم بزرگی است ولی فقط در استان اصفهان طرفدار دارد ولی استقلال و پرسپولیس در تمام ایران یا خارج از ایران طرفدار دارند خصوصا پرسپولیس که پرطرفدارترین تیم ایران است.
اگر تا چند هفته پیش از تو سوال می کردند که از بین استقلال و سپاهان دوست داری کدامیک قهرمان لیگ شوند، چه جواب می‌دادی؟
اگر پرسپولس شانس برای قهرمانی نداشت، من سپاهان را انتخاب می کردم چون سپاهان را هم دوست دارم و در آن باز کرده‌ام.در ضمن مسوولان آن باشگاه و شخص آقای ساکت نیز آن زمان به من لطف داشتند.
عملکرد خودت در این فصل چطور بود؟
از لحاظ گلزنی فصل خوبی برای من بود و مهمتر از همه این بود که احساس آرامش داشتم و از لحاظ فنی و همچنین مدیریتی مشکلی در پرسپولیس احساس نکردم. هواداران هم نسبت به من لطف داشتند و معتقدم بهترین فصل فوتبالی‌ام را در سال‌ها اخیر پشت سر گذاشتم. من با باخت پرسپولیس گریه می‌کنم و با پیروزی این تیم خوشحال می‌شوم و هیچ وقت برای پرسپولیس کم نگذاشتم.
آیا محمد نوری می‌تواند در اروپا فوتبال بازی کند؟
خیلی دوست دارم در اروپا بازی کنم ولی متأسفانه پیشنهادی ندارم که در مورد آن فکر کنم.

به نظر تو پرسپولیس با این اوضاع سال بعد می‌تواند مدعی باشد؟
اگر چند بازیکن به تیم ما اضافه شود در آسیا و در ایران مدعی خواهیم بود. البته باید ثبات مدیریتی وجود داشته باشد و سازمان هم از پرسپولیس حمایت کند.
چرا در لیگ قهرمانان آسیا حذف شدید؟
ما این مسابقات را بد شروع کردیم و شکست مقابل بنیادکار در تهران همه چیز را به هم ریخت. اگر یک امتیاز بیشتر داشتیم شرایط خیلی فرق می‌کرد ولی فقط باید بگویم که ناراحت و متاسفم. ما می توانستیم صعود کنیم ولی بدشانسی آوردیم.
مدتی پیش محمد دادکان رییس سابق فدراسیون و بازیکن اسبق پرسپولیس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اکثر بازیکنان فعلی پرسپولیس در حد این تیم نیستند. خیلی از کارشناسان و مربیان فوتبال هم چنین نظری دارند، نظر تو چیست؟
به هر حال ایشان یا اشخاص دیگر نظرشان محترم است ولی به نظر من پتانسیل بازیکنان پرسپولیس بالاست و همه آنها زحمت می‌کشند.
حرف‌های مهدی مهدوی‌کیا در مورد پرسپولیس را شنیدی که از بازی این تیم مقابل آلیمای قزاقستان حرف زد و پرسپولیس را در دهه 70 یک تیم رویایی قلمداد کرد،تیم که با تیم فعل اصلا قابل قاس نیست؟
آن پرسپولیس با این تیم قابل قیاس نیست. آن تیم 13 ملی‌پوش داشت و من اتفاقا برای تماشای بازی با آلیمای قزاقستان به استادیوم رفته بودم. آن زمان حتی ذخیره‌های پرسپولیس هم در تیم ملی بودند ولی این تیم حالا فقط دو بازیکن ملی‌پوش دارد.
چرا پرسپولیس آن زمان حالا به این روز افتاده؟
چیز خاصی نشده. فقط باید گفت که الان فوتبال از حالت دو قطبی بودن کاملا بیرون آمده و تیم ملی قبلا از بازیکنان پرسپولیس و استقلال تشکیل می‌شد ولی حالا وضعیت فرق کرده است. الان دگر آن زمان گذشته که همه چز در استقلال و پرسپولس خلاصه شود.
قبول داری تیم ملی به دلیل کمبود بازیکن پرسپولیسی و استقلالی محبوبیت زیادی ندارد؟
حرف شما را قبول دارم چون مردم روی بازیکنان پرسپولیس و استقلال تعصب دارند ولی به نظر من تیم ملی باید جای بهترین‌ها باشد و فرقی ندارد که یک بازیکن خوب در کدام تیم بازی می‌کند. یک فوتبالیست خوب باید در هر تیمی که باشد، حقش را بگیرد.

سال بعد در پرسپولیس می‌مانی؟
من قرارداد 2ساله دارم و سال بعد هم در این تیم هستم.
کار کردن با علی دایی چطور بود؟
خیلی راحت بودم و مشکل خاصی نداشتم من از کار کردن با او لذت می‌برم.
ولی این روزها شایعه شده که دایی از پرسپولس کنار گذاشته می شود؟
من دوست ندارم دایی از پرسپولس برود، امیدوارم او سال بعد هم در کنار ما باشد.

 


نوشته شده در جمعه 90/2/23ساعت 11:30 صبح توسط آرش اکبری نظرات ( ) |


Design By : Pichak