سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Mosafer e Taghdir

 

برای بسیاری از هواداران این سوال مطرح است که علی دایی چرا رفت و چه شد که به پرسپولیس بازگشت.


علی دایی که با پا درمیانی بازیکنان، کادر فنی و مسئولان باشگاه پرسپولیس رسما از استعفای خود صرف نظر کرد ؛

       با حضور مجدد سرمربی سرخپوشان در تمرینات پرسپولیس؛ با او در این باره گفتگویی شده است :

- با وجود آنکه تصمیم به کناره گیری از پرسپولیس گرفته بودید، به این تیم بازگشتید. چه اتفاقی افتاد که این تصمیم را گرفتید و چه شد که تصمیم تان عوض شد؟

من تصمیم به رفتن گرفتم چون می‌خواستم فشار عوامل بیرونی به باشگاه کم شود. می‌‍خواستم دیگران تحت فشار نباشند و دست باشگاه برای هر تغییری باز باشد چرا که دوست دارم موفقیت این تیم را ببینم و اگر با رفتن من این فضا مهیا می‌شود، خودم اقدام به این کار کنم. وگرنه در مکتبی که من بزرگ شده ام «نمی‌توانم» معنا ندارد. به ما یاد  داده اند که هیچ کاری نشد ندارد. اگر استعفا دادم ضعفی نداشتم و به این معنا نبود که کم آورده ام البته اشتباهات زیادی داشتیم و عوامل زیادی دست به دست هم داد که این اشتباهات رقم بخورد.

سعی کردم با رفتنم کمک کنم که جریان تازه ای در پرسپولیس شکل بگیرد اما بازیکنان از من خواستند که از این تصمیم منصرف شوم و آقای کاشانی هم در صحبت هایی که با من داشت خواست که بمانم و این تیم را درست کنم. من هم قبول کردم و حالا که آمده ام تا آخرش خواهم بود و مطمئن باشید پرسپولیس متفاوتی را بعد از تعطیلات خواهید دید.

- به هر حال به خاطر مشکلاتی که وجود داشت رفتید، آیا آن مشکلات برطرف شده و دلتان صاف شده است؟

مهم ترین چیزی که این اتفاق برای من به ارمغان آورد، این بود که توانستم دوست و دشمن را بشناسم. البته من کاری به شعار تعداد معدودی که مغرضانه علیه من شعار دادند و مخالفت کردند ندارم. من دست تک تک مردم را می بوسم و این شعارها را از جنس هواداران پرسپولیس نمی دانم. آنهایی که این شعارها را دادند کسانی هستند که یک روز این طرف هستند و روز دیگر در طرف دیگر و تنها چیزی که برایشان مهم نیست مصالح پرسپولیس است.

- درباره بازی با سایپا صحبت کنید، این تیم بازی قبلی را برده و با روحیه به سراغ پرسپولیس می آید، نظرتان در باره این بازی چیست؟

بازی بسیار سختی را پیش رو داریم، مشکل ما بیش از آنکه فنی باشد، روحی و روانی است و سعی می کنیم در این مرحله این مشکل را برطرف کنیم. من مطمئن هستم از این مرحله که بگذریم با وجود تعطیلاتی که پیش رو داریم می توانیم ضعف هایمان را برطرف کنیم و تیمی بسازیم که هواداران با دیدن بازیهایش لذت ببرند.

- به مشکل روحی و روانی اشاره کردید، خیلی ها دوست دارند بدانند علی دایی برای برطرف کردن این مشکل چه تدبیری اندیشیده است؟

طبیعی است که در فاصله دو روز نمی شود کار خاصی کرد اما مطمئن باشید در فرصتی که داریم روح تازه ای به تیم تزریق می کنیم. صراحتا می گویم اگر تا به حال با بعضی چیزها کنار آمده ام از این به بعد سفت و سخت می ایستم و برخورد می کنم. آنهایی که به دنبال سوء استفاده هستند روی جدی من را خواهند دید ولو اینکه بروم از تیم امید بازیکن بیاورم تا متوجه شوند که برای من فرقی بین بازیکن سرشناس و بازیکن جوان وجود ندارد. من به آنچه در زمین می گذرد توجه می کنم نه به اسم و رسم ها.

- پرسپولیس در این بازی، سه بازیکن محروم دارد که یکی از آنها حسین بادامکی است، کمیته انضباطی فدراسیون حکم این بازیکن را خیلی سریع اعلام کرد در حالی که برای محمد نصرتی و خلعتبری که در بازی برابر پرسپولیس حرکات بسیار خشن و غیر فوتبالی را مرتکب شده اند را حکمی صادر نشده است؟ نظرتان در این باره چیست؟

به نظر من این سیاست یک بام و دو هواست. برای بازیکن ما ظرف 24 ساعت حکم صادر می کنند و از کنار مسائل دیگر می گذرند. اصلا حرفی در این باره ندارم و قضاوتش را به مردم واگذار می کنم.

- در پرسپولیس برخی بازیکنان به راحتی کارت می گیرند و هر چند وقت یک بار با محرومیت هایی مواجه می شوند که به پرسپولیس لطمه می زند در این باره چه می گوئید؟

از میان بازیکنانی که در بازی آخر کارت زرد گرفته اند، کارت علی عسگری به نظر من اشتباه داوری بود اما فشنگچی تمرکز کافی نداشت و باید بیش از پیش حواسش را جمع کند. بارها در این فصل، بازی ها را به خاطر مصدومیت از دست داده و این به تیم ما لطمه زده است. ما در تعطیلات نیم فصل در این مورد هم تصمیماتی را می گیریم و جریمه هایی را برای کارت هایی که بازیکنان به خاطر سهل انگاری می گیرند در نظر خواهیم گرفت.

 

دایی:حالا که آمده‌ام تا آخرش هستم/  در مکتبی که بزرگ شده‌ام «نمی‌توانم» معنا ندارد.


نوشته شده در چهارشنبه 89/10/1ساعت 8:8 عصر توسط آرش اکبری نظرات ( ) |


Design By : Pichak